lørdag, oktober 9

pre-nice

om tolv timer sitter vi på flyet til Nice, og over 20 varmegrader, og 11 dager med bare fransk heletiden, og museer og Monaco og Cannes og alt som er fransk. jeg har faktisk klart å pakke nesten alle klærne jeg skal ha med meg allerede, tilogmed norsk sjokolade og brunost og vestlandslefser. (gleder meg mest til bussfortog klokka fire i natt, ærlig talt)

også har jeg kjørt tog med glemt bankkort og nytt objektiv, og hengt midt mellom Drammen og Kongsberg med Elise i Hokksund var det dritkaldt, og lite liv, så vi gikk på kafé, og der fikk jeg og Elise fikk (lite vegetarmat i Hokksund, tydeligvis)

Elise er fin og blir lite barn når hun spiser sitron og hadde flette og blomster i håret og vi tok tusenvis av bilder, men det var vanskelig lys og vanskelige farger, så det endte med at jeg satt meg ned blandt masse strå også spiste vi fruktnøttsjokolade på tilbud, siden den er det ingen andre vi kjenner som liker.

og det var det siste fra meg før jeg sitter og snakker fransk i Nice. kos dere masse i kaldere og kaldere vær og skole i Norge, to uker i Sør-Frankrike blir nok ikke like gøy som det. kanskje det tilogmed er snø når vi kommer hjem!

4 kommentarer:

Elise sa...

Liker Hokksund og fruktnøtt som er en av de beste sjokoladenee, og du må kose deg masse i Nice og sende kort! :D

Synne G sa...

Kos deg masse i Nice!!!! Liker forresten den nye headeren din!
:D

Synneopsis sa...

"kos dere masse i kaldere og kaldere vær og skole i Norge, to uker i Sør-Frankrike blir nok ikke like gøy som det." Ja, merker jeg gleder meg til å sitte igjen her i kalde Norge... KOS deg masse! Dun er superheldig som får slippe unna Norge litt :D

Db sa...

Jeg liker at Elise spiser faktisk litt ordentlig mat! Ikke noe sånn grønt tull. Kjøtt, fisk og kylling er greia!