lørdag, februar 27

Vacances d'hiver

På torsdag var Kristine og jeg i Kongsberg, på Marken med Elise. Vi vant fire kroner, etter å ha brukt minst 20. Lykke. Man kunne kjøpe lykkeposer, men det gjorde ikke vi, for de så ikke ut som poser Også tenkte vi å ta toget til Dunderland med 2 hunder, tre vernepliktige, en honnør, en sivil vernepliktig og en student, men vi fikk ikke lov å ha med sykler, så da gadd vi ikke det heller. Det tok jo bare litt over en dag og kosta mellom fire og sju tusen. og vi var en tur i kjelleren til Elise, som forøvrig er en labyrint, i sånn ca. altfor lenge, med griser i en bøtte på veggen og påskeegg og is, bare fordi det var så kaldt ute og sånn, og morsomme brettspill og litt av hvert. Legg merke til hvor mye spesielt Elise koser seg. Og siden jeg har bodd hos Kristine og vi ikke har gjort noenting bortsett fra å se på filmer og spise ALTFOR mye mat, så tror jeg ikke noe på at det er lørdag i dag og at ferien snart er slutt.

8 kommentarer:

Elise sa...

Jeg liker automaten som sluker penger (og at vi kasta gevinsten på igjen) og synes det er litt trist du ikke nevnte osteboden vår.
og jeg er veldig for å ta den turen vår til dunderland altså (Y)
Også liker jeg at vi satt i kjelleren 4 timer som kjentes ut som tjue minutter og spiste oss feite på is og påskeegg ♥

Elise sa...

Må bare legge til at jeg stadig blir mer overraska over hvor fotogen jeg faktisk er.

Elise sa...

MARKen, marken, markén, markeen.

Db-dur sa...

ÅH HAHAHA jeg lo godt mens jeg leste dette innlegget!!

Jørgen sa...

JEG SAVNER DEG.
Gleder meg til i morgen.
Liker bloggen din, liker deg.

Jørgen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Enya sa...

Hahaha!! dere er herlige!
Men hvor i helvete er Dunderdal?!

Elise sa...

Dunderland stasjon er en stasjon på Nordlandsbanen, ca 50 km nord for Mo i Rana. Stasjonen ligger 127.2 moh, og ble åpnet i mai 1945. Her begynner stigningen mot Saltfjellet.

Her er 15 jernbaneboliger som nå er solgt til private, samt 5-6 privatbygde hus.

Navnet kommer sannsynligvis av dundringen fra de årlige snøskredene som kommer fra 1200 meters høyde, eller store steinras som det har gått flere av siden de første gårdene ble ryddet rundt 1725. Siste store steinskred gikk i 1964. Det var på ca 300 000 m³.