torsdag, juni 10

fine ting

lykke til til meg. om tolv timer er jeg ferdig med eksamen i internasjonal engelsk for alltid. akkurat nå har jeg sju forsjellige notatsider i onenote og litt over en med sammenhengende manus i word (jeg hater manus, men det eneste jeg plutselig kan si på engelsk er kravdi vid a sjæns ow mitbåvls, da er det fint med høytlesning fra ark, men det skal ikke skje) og verdens simpleste powerpoint.
og plutselig kom verdens fineste skyer forbi og speilet seg i vinduet så fint at jeg måtte krabbe bort til veska med noe som en gang var en strømpebukse og som nå bare er hull og litt syntetisk tråd og fin kameraveske i seg og ta bilde av fineskyene i vinduet, altfor fine skyene som bare stjal all oppmerksomheten min og som alltid når jeg har noe viktig jeg må må må gjøre, som i dag, så gjør jeg alt annet som plutselig er minst like viktig, høre på eksamenskonserter (og fineelise spilte superfint og var superfornøyd og glad) på cello og saxofon og gitar og stjele strenger fra den ene fiolinen min som jeg ikke liker såå godt til den andre som er så fin men hadde tarmstrenger og nå skal jeg lære meg å spille fiolin helt på ordentlig og jeg har vaska klær og de henger inne på badet og gjør at det føles helt annerledes å gå inn på badet og alle lydene er annerledes og stillere og badet har blitt koselig og fullt av rosa blondeskjerf og håndklær og prikkekjoler
og forresten, se på verdens fineste fineste fineste fineste vin med fineste bildet i verden på og hun her fine, som er litt sint på meg fordi jeg drar på eksamenskonserter og tar bilder og sånt når jeg har eksamen snart, men det er visst til mitt eget beste så fine ting. og eksamen snart. og ikke helt klar. og snart sommer og helg og sol og fint. nå skal jeg kanskje bare sove og så går alt fint i morgen kan vi late som. jeg vet ikke engang hvilket klasserom jeg skal møte opp i, ikke engang hvilken av skolene eksamen er på. åh, jeg gleder meg.

3 kommentarer:

Elise sa...

Jeg synes du er ganske lur som drar på eksamenskonserter, jeg.
Og fint eksamen gikk bra og sånt :D
Og fine vinen.
Og fint fiolinspill.

eirinsurr sa...

Fine vinen! (i dag kjøpte jeg den med katt på) og jeg syne sdet var fint at du dro på eksamenskonserter jeg, for da hang du på skolen min hele dagen.

Synne G sa...

Likte skikkelig godt bildet hvor skyene ble reflektert i vindu! :D