mandag, desember 20

mørke

noe av det beste og verste med vinteren er at sola står opp fem timer senere enn meg, og går ned idet jeg går hjem fra skolen, så det vil si at det er mørkt hele tiden, og det er fint og fælt, for iallefall jeg er avhengig av lys, men man kan ha tusen små stearinlys og julelys og lyslenker og det er noe av det fineste. lyslenke gjør også at det er nesten umulig å sove om natta, og man bare ligger der og ser på de små lysene som lager nye skygger på veggen, og lysene fra byen som blinker, fra klokken er to til den blir fem (og man like gjerne kunne stått opp og gjort noe fornuftig istedetfor å sove og ikke våkne før vekkerklokka har ringt minst ti ganger og man har funnet ut at den består av strykere og piano) og tenker på altfor mye og analyserer for mye og forvirrer seg selv og tenker hvordan ting kunne vært og hvordan ting kunne blitt, og glemmer at selvom det føles som om videregående er ferdig og gikk altfor fort, så er det kanskje det fineste halvåret som fortsatt gjenstår, og man trenger ikke å tenke for mye på hvor alle man er redd for å ikke se igjen skal reise etter sommeren, man trenger ikke det helt ennå, det er mye viktigere å bare ha det fint og leve og ikke tenke for mye og bare gjøre akkurat som man vil der og da (nestenalltid). og leve på brødskiver med altfor mye rød og grønn pesto.

og å sitte i fly og se ned på byen sin der nesten alle en kjenner er, når det er mørkt og natt, er rarfint og uvirkelig


og jeg har fortsatt ikke kjøpt julegaver (åååå) og om en uke er jula over allerede, men fyrverkeri er like fint egentlig, også er det konserter og danmarkprøvespill og så blir alt bare lysere og lysere helt til snøen smelter. åh, våren er fin. (og russetid som jeg bare er sint på med tusen frister og russekort og russeklær og russeball som er drittdyrt og russetreff og blablabla). og ferie blir fintfintfint, og julekonserter og julelunsjer og se folk man ikke har sett på lenge (og ikke se folk man helst gjerne ville sett). jul blir fint. 2011 blir fint.

1 kommentar:

Elise sa...

Lys er bra :D
Jeg sover heller aldri fordi jeg har en stjerne i vinduet som virkelig går inn for og blende meg.