søndag, oktober 26

Jeg vil bytte skole

Plutselig i dag har jeg veldig mye jeg har lyst til å skrive. Har allerede skrivi en altfor lang post om fredagen, som egentlig ikke handler om konserten i det hele tatt, men okei det er vel greit det.. Jeg har lyst til å gå på St. Hallvard! Egentlig så vet jeg ikke om det er mulig heller, men det er jo en del folk som har bytta skole de siste par ukene.. Har tenkt å kontakte inntakskontoret i morra for å høre hvordan det fungerer. Vet at det egentlig er en ledig plass på musikklinja også, men kan jo godt hende mange er foran meg i køen for å si det sånn..

Men hvis det faktisk er mulig å bytte skole, skal jeg gjøre det? Hjelp meg! Jeg trenger positive og negative ting begge steder. Og en: Strømsø er kjedelig, ja, det er kanskje litt pga. innstillinga mi, men.. Jeg lever jo for musikk liksom. Hvis ikke det blir for mye av det gode da.. Det er jo også en ting. Også er det det at mange sier de får liten tid til å øve og for mye "andre" ting som ikke er såå viktige. Men tenk på miljøet der da! Og alle musikkfagene. Men litt lengre dager enn jeg har nå da. Også må jeg kjøpe nye bøker, og det blir jo sikkert VELDIG lett.. Spesielt uten penger. Også er det mange som sier at musikklinja er mer for de som liker å ha musikk som hobby på en måte, som egentlig ikke har planer om å bli musikere..

Først nå ville jeg bare bytta rett til musikklinja, men så sier folk så mye forskjellig.. Gjerne med alt det positive godt planta på den ene sia, som for eksempel strømsø (eller hva ainabaina?).... Vel.. Jeg aner ikke hva jeg kommer til å gjøre. Jeg trenger tid til å øve ja, men kan vel klare å få det uansett? Er det ikke viktig å ha det litt gøy på skolen også ikke bare kjedelig allmennfag? Også er det jo alle dere fantastiske folka jeg har blitt kjent med på den såkaldt kjedelige skolen også da, hadde savna jo dere hvis jeg bytta.. Men tenk å kunne slippe gym resten av året da!

Så er det jo det med hovedinstrument da. Sax, piano eller sang? Hvis jeg tar sax tenker jeg at det kan bli endel styr både her og der med lærere bla., E.M. som jeg har nå og Siv som er på musikklinja. Yayys. En ting er sikkert, jeg slutter ikke hos Eli-Marie, da får jeg i tilfelle ha to lærere. Eller så hadde det beste kanskje vært å slippe hovedinstrumenttimene, men det blir jo bare surr og meningsløst.. Ellers kan jeg ha piano, det kan jeg jo ganske så bra, men da må jeg øve på piano.. Eller sang, men er ikke helt sikker på om jeg passer til å ha sang som hovedinstrument.. sære meg. sære meg som aldri kan bestemme seg. aldri bli fornøyd. jeg er rar. (=

Hvis det går, synes dere jeg skal bytte til musikklinja eller fortsette på allmenn? Jeg klarer ikke å bestemme dette helt alene nei.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj, litt av et dilemma du har fått deg...på en måte har jeg lyst til å si "go for it", gjør det du har lyst til...men hvis du bytter kan du fort ende opp med å bli skuffa og det er jo ganske mye styr å i det hele tatt få bytta... Men tenk nøye gjennom det, så tar du den avgjørelsen som er best for deg<3

Anonym sa...

Jeg gidder ikke å gjenta alt edt jeg allerde har sagt, du får heller lese gjennom facebook-mailen en gang til. Men som forrige kommentartør(?) sa; tenk nøye gjennom det! Og du må bestemme deg, og så må du leve med den bestemmelsen eller avgjørelsen som det kasnkje heter, og ikke begynne å lure igjen. Det er ikke sikkert du får byttet, men om du får det er jeg ihvertfall sikker på at du ikke får byttet tilbake igjen. så tenk, og tenk, og tenk enda mer.