torsdag, oktober 30

Minst like interesting dag - OD

Hva skjer med at det skjer så mye rart for tiden a? I dag var det OD dagen, jeg jobba hos mormor på Drammen drift eller Toma eller ettellerannet sånt renholdsfirma. Jeg kopierte lister og førte regnskap over mopper og vaskemidler. SPENNENDE! Også fikk jeg Oreo og penger av mormor :D yeey!

Kvart over fem gikk jeg fra mormor og ned til jernbanestasjonen. Der sto Kristine og venta på meg, for vi skulle være smarte og komme til konserten litt tidlig. 169bussen kom den, og vi satte oss på. Kan vel si vi satt der litt for lenge. Eirin sa nemlig etterpå at vi skulle gått av ved en runnkjøring ved Rema som før var Lidl eller noe sånt. Vi gikk av på Rimi, i nærheten av en eller annen frogner kirke. Dama vi spurte om veien sa "skal dere til st.hallvard? da skal dere vel ta buss?!" neida. Vi skulle gå vi. Det verste er at rett foran oss kjørte 71bussen forbi. Kunne vi ikke bare tatt den?! Etter flere angstanfall og diskusjon om hvilken retning vi skulle gå ringte vi til Jørgen. Vi fant hvertfall ut av vi var på helt feil sted. Ingen visste at det engang var en kirke i nærheten av st.hallvard. Men Eirin klarte å få oss til å skjønne hvor vi skulle ha gått av, så vi la i vei mot Drammen. Balanserende på den hvite veistripa mellom en skummel vei og et strømgjerde. Selv om vi prøvde å haike ville INGEN engang sakke farta! Hva er det for slags oppførsel? Nordmenn. Sære folk. Når vi endelig kunne se St.Hallvard ringte Jørgen for å si at vi ikke rakk det, så vi ble litt lei oss og begynte å løpe over en fotballbane. I enden er det en diger skråning og på toppen står Eline. Da ble jeg glad. Jeg klarte å løpe opp en skråning faktisk! Selv om all søla landa på Kristine.

Når vi omsider fikk kommet oss inn hadde visst alle hørt om oss som tok 169bussen altfor langt. Haha. Da var det fantastisk å bli møtt av klemmer fra alle snille folkene! Og den kjempebra konserten, med What if og Eyesore <3 og massssse annet bra! Det var verdt det, å gå så langt.

(Sorry, ingen bilder idag. Har som kjent ikke noe å ta bilde med lenger)
Kanskje jeg skal prøve med spørsmål også?
Hva har du gjort på OD-dagen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha xD jeg ler...du unnlot en liten detalj: jeg fikk trynet og kjeften full av søle etter den strabasiøse skråning-løpinga di!
Men viktigst, vi rakk det og konserten var knallbra!

Synneopsis sa...

Oreo er godt!
Dere gikk av feil sted med en bussere ikke pleier å ta, - JEG greier å gå av på feil sted med en buss jeg tar hver dag!

eirinsurr sa...

Så egentlig er je gskyld i at dere rakk konserten! man, jeg er god! hahahaXD

Anonym sa...

:) jeg har egentlig ikke noen komentar til den blogg inlegget ditt.. men siden jeg har lovet deg og komentere i bloggen din så gjør jeg det nå :):) nå føler jeg meg snill...:) vi snakkes etterpå vennen :)

Anonym sa...

Jeg fant bloggen din! : D Søtnos, haha, litt morsomt at dere rota dere vekk, men dere rakk det! Takk for søte ord! :D