mandag, november 3

Nye farger

Må si jeg ble litt lei av å ha helt hvit blogg. Er jo litt glad i farger da! Bloggen min er litt kjedelig, ensformig, handlingsreferataktig eller noe sånt. Hmm.. Også skriver jeg så lange blogger. Man mååå ikke lese alle avsnittene da.

I dag er jeg veldig sliten egentlig. Skole, surre rundt i byen, spille pequeña czarda med pianist, sangtime (TYSK sang faktisk), kvartett, spise mat og ha solotime (uten å ha øvd nok, skummeelt). Også måtte jeg jo selvfølgelig ta bussen hjem med sopransax, en altsax altfor overfylt med noter som vanlig, og i dag også den ene "pokalen" fra bm hvis man kan kalle den en pokal, OG en sikkert 10kilos ubehagelig ryggdrepende sekk. Jeg var så sliten at jeg ikke engang merka at Cecilie og Kristine satt på bussen! Det var koselig å gå ut av bussen og kunne snakke med Kristine til pappa skulle hente meg. Jeg bor nemlig langt fra bussholdeplassen, og hadde jo litt å bære på. Kristine hadde vært i byen å kjøpt ColdplayCD =D Også synes jeg at det var ganske så genialt at hu og Jørgen hadde møtt hverandre på bussen over bybrua og tatt feil sekk før i dag x) SAMTIDIG som jeg gikk over brua og trodde jeg kom til å møte noen jeg kjente snart, jeg hadde tenkt å ta bussen men trodde ikke det var kjentfolk på den. Haha. Geniale mennesker jeg kjenner altså ♥ !

Denne dagen skal jeg ikke øve mer på saxofon. Må kunne si at jeg har øvd minst to timer i dag - som jeg er supposed to each day. Noen ganger glemmer jeg hva ting er på norsk, tror det er smittsomt. Jeg må ikke være så lat å øve mindre enn det hvis jeg skal ha sjans til å bli noe. Ja, jeg har planer om å studere musikk. Kanskje i Danmark eller Frankrike. Om et par år eller tre. Men ikke i Norge, Norge er et kaldt land på alle mulige måter. Dyrt er det her også. Men nå skal jeg slutte å klage. Det er sikkert ikke noe morsomt å høre på. Eller se på blir det vel, for det er vel ingen som hører hva jeg skriver. oO, så smart jeg er. Noe mer, lekser er kjedelig, og jeg forstår ikke matte lenger - bare noen ganger - men ikke sannsynlighet hvertfall. Det er bare rart,. og sært..

Jeg lurer på om vi har BarrattDueteorilekser til i morra jeg. Hm. I morgen skal jeg og Aina dit som vanlig, og Aina skal vise vei fra Nationaltheatret til Lyder Sagens gt. 4 - noe hun aldri klarer. Vi kommer vel til å ende opp med å gå i sirkel igjen. Hjemveien er lettere for hu å klare. Hahaha. Nå synes jeg at jeg begynner å bli litt flink til å spille fiolin forresten. Kanskje. Kanksje ikke i forhold til visse andre folk (sånn som Eirin og Jørgen og BarrattDuefolka for eksempel), men jeg har jo tross alt bare spilt i en uke eller to! Vet dere hva? Snart er det bare jeg som skjønner hva det står i min egen blogg. Ikke det at den er så frykteelig spennende heller. Kanskje noen sånne folk som er litt mer eller mindre like sære/rare/spesielle/musikkfolkaktige/merkelige som meg også? Får håpe det =P

2 kommentarer:

Synneopsis sa...

Humørspreder. Morsom blogg, og jeg skjønner språket. Det er godt mulig jeg siler ut, eller enkelt og greit hopper over alt som refererer til musikk og musikkspilling.Men det er gøy å lese=)
Du kan studere i Frankrike syns jeg, så kan du lære meg fransk når du kommer tilbake.
Je veux apprendre le français! Et vous pouvez apprendre moi!
Et oui, ici, j'ai utilisé l'outil linguistique Google ...

eirinsurr sa...

må si at jeg nesten er rørt av at jeg kom i samme parantes som barratdue folka... men er vel kanskje ikke helt der enda. for å si det sånn:P