tirsdag, november 4

Napolitanske subdominanter


I dag er det vinter. Det er ikke det at det ikke har vært vinter før heller, men i dag synes jeg at det var litt mer vinter av en eller annen grunn. Kanksje fordi jeg har gått så mye rundtomkring overalt. Også har jeg møtt veldig mange venner i dag, bare...randomly.

Først, etter å ha venta på Drammen vgs avd. Marienlyst som det heter i en halvtime kom Kristine og Cecilie, for jeg skulle gå rundt i byen med Kristine til hu fikk tilbake sekken sin og til jeg skulle ta toget. Så møtte vi alle fra skolen min, Sandra, Irene, Lill Sofie, Marius, Alexander og Synne (håper jeg ikke har glemt noen!) for de skulle på Lier å ta bilder. Heh. Så kom Aina og ble overfalt av Kristine midt i lyskrysset, heldigvis kom det ingen biler da! Vi tre gikk litt rundt til vi så noen vi trodde gikk på musikklinja, og vi tenkte at vi kom til å finne flere, det gjorde vi jo, hvertfall Eirin (såvidt) og Eline :D

Plutselig fant vi ut at vi skulle rekke toget som vi trodde gikk 16:15. Så vi halvveis løp over den skumle bybrua. Når vi kom inn på jernbanen, hvilket vi ikke pleier siden vi pleier å gå under undergangen utenfra - men i dag hadde jeg lyst til å gå inn, og der møtte vi mange kjentfolk der også selvfølgelig - Jørgen, Elise, MT, Enya og Martine, og mange flere som jeg ikke er helt sikker på om jeg vet hva heter, eller kanskje?.. Det fine var at toget egentlig gikk 16:13, og vi kom til stasjonen 16:14 eller noe.. Så vi gikk tilbake og sto der en stund - til toget vårt snart skulle komme, 16:39 faktisk. Toget var jo forsinka SOM VANLIG. nsb!! Ikke det at vi hadde dårlig tid i utgangspunktet heller, skal være på BD 6.

Det er alltid så morsomt på Barratt Due. I klassen vår har det aldri skjedd at alle er der, i dag var i først bare meg og Aina, til Jonas kom idet vi skulle ha en såkaldt test, på piano. Det var jo spennende: Jeg skulle spille en tredjeomvending av en dominantseptimakkord i g-moll. Ja for det visste jeg jo veldig godt hva var må jeg si. Etter hundreogtjuetre forsøk så ble det visst riktig. Aina fikk nesten samme, mens Jonas skulle spille en fullstendig kadens med napolitansk sekstsubdominant og kvart-sekst forholdning og for å ikke glemme forkortet domintant. Han spiller bratsj og kan nesten ikke piano, så det funka dårlig. Men da fikk vi lære om disse sære greiene hvertfall da. Sånn halvveis. Så måtte Jonas spille en forminska firklang i Cmoll i en eller annen form. Han spilte med en hånd så Dag kom med den timens beste sitat: "Det finnes mennesker som har to hender også liksom!" Dag kan være litt morsom noen ganger. Også fikk vi verdens mest uforståelige lekse. Det skulle visst være en enkel en. Vel, gjett hva den var - vi skal skrive nettopp en
en fullstendig kadens med napolitansk sekstsubdominant og kvart-sekst forholdning.
Yay. Gleder meg til å gjøre den altså.

Som jeg har skrevet før, nå er det snart bare jeg som skjønner det som står i min egen blogg. Men nå skjønner jeg det ikke selv engang! x) Blir så morsomt når vi har prøve på Barratt Due.. Kanskje det er den gangen jeg er på julekonserten til St.Hallvard? =D Til slutt...Må jeg jo ha med noe om det amerikanske valget også, jeg synes Obama bør vinne - McCain virker bare som en ny Bush. Men så er jeg det minst politisk intereserte mennesket her i nærheten da. Åå. Laaang uforståelig blogg igjen. Morsomt. Og Julie - GRATULERER MED SELMERSAX!! =D

3 kommentarer:

Synneopsis sa...

D'accord. Maintenant, j'étais totalement perdu, vous avez perdu complètement moi. Vous ne pouvez pas parler cette langue musique. Et je l'est moins intereresserte homme politique que vous pouvez trouver sur cette planète!

En outre, vous devez spécifier le nombre de postes et beaucoup plus souvent, et j'ai donc quelque chose à lire sur le Web ... Si je ne s'arrêtent pas bientôt à commenter ... Il s'agit d'une menace. Et je veux à la France. Et les États-Unis, mais je mai ont mentionné avant ...

Synneopsis sa...

Hahaha. Fransk.

Anonym sa...

så utrolgi morsom blogg xD *leste hele jeg * xD!!!!
Vi har det gøy ¨må jeg bare få si xD^^