torsdag, mars 26

Mais il n'est pas si facile

Jeg er altfor trøtt. Bena mine har vondt, og jeg lurer litt på hvorfor jeg ikke spiller cello, eller fiolin. Hvilket betyr at det var en fryktelig fin dag i går, Oslovandring og Oslo Camerata/Truls Mørk konsert. Det holder å sove i 5 timer.

Aldri har jeg sett en så stor del av Oslo, vi gikk Karl Johan sikkert 4 ganger, rundt omkring Oslo S og Grensen og National, og i sirkler ved Akershus Festning og Aker Brygge og nesten bort til ColorLinekaia. Men vi fant frem til Konserthuset, så vidt. Og konserten var superbra, og jeg likte spesielt Sjostakovitsj og Sibelius. Og bagelen og den steinharde cookien på "den oransje rundingen" også kaldt Bagel & Juice.

La meg få understreke hvor lite jeg egentlig liker systemet til nsb. I går satt jeg og Elise en og en halv time på Nationaltheatret bare fordi det ikke går noe Kongsbergtog hver time på kvelden. Men det var greit egentlig, så fant vi ut hvor mye det koster å dra på InterRail og rundtur i Norge, og å kjøre fra Oslo S til National (25kr fordi det er minstetakst uansett), for hunder og sykler og vernepliktige uten uniform. Hvert minutt følte høyttalerdama for å fortelle hvor lei seg de var for at alle togene var 3-5-10 min forsinka. De hadde det nok ganske gøy der oppe i speakerhuset.

Svelvikengelsk er ikke noe gøy, det er drammensfransk som gjelder. Ouioui, maismais il n'y a pas seulementseulement

4 kommentarer:

Synneopsis sa...

Jeg er kjempefornærmet for at det ikke blir noe av fransk-klassen min! Jeg vil kunne fransk!!!

Haha, likte dette innlegget, fin ironi eller humorform eller hva det er, med småspark til nsb oinnimellom:P (ok, enda et yrke jeg ikke bør gå inn i; anmelderyrket)

eirinsurr sa...

jeg er beæret over å kunne kalle meg ekte svelviking! Rart ikke petter Solberg er herfra, for å si det sånn;)

Synneopsis sa...

Jeg elsker den nye headeren din!!! Absolutely love it! =D

Elise sa...

Kjempekoselig innlegg, som jeg ikke så før nå! :O
Men jeg tror hu nsb-dama sa det hvert tiende sekund.. :P