mandag, april 13

SCONCESCN

Jeg lovte jo vannkriggjengen å legge ut oppskriften på de vakre svonceces'ene våre. Så her er oppskrift på noe som skulle blitt 30 scones, men ble 13 sceocnecesnc.
SCONECSC
-378 g hvetemel (opprinnelig 250)
-3 ts bakepulver (opprinnelig 2)
-4-5 ts kakaopulver (opprinnelig ikke med)
-en liten sjokoladeplate, hakket i småsmåsmå biter (heller ikke med)
-litt for mye salt (opprinnelig litt)
-rundt 50g smør (opprinnelig 30)
-1 dl melk (opprinnelig 1)
-2 dl vann (opprinnelig 1)
-litt melk og litt melis og litt mel til å ha på toppen før de stekes

1. Sett på ovnen til 210 grader, og sleng melet, bakepulveret, saltet, smøret og kakaoen i en bolle. (smøret skal visst helst være i terninger)
2. Hell vannet og melka opp i deigen, helst i en grop, og rør alt sammen - man kan tilsette mer vann ved behov.
3. Elt deigen, ikke for mye, og husk å bland inn sjokoladebitene. Så skal man kjevle deigen til den er passe tykk og stikke ut små scocesonc med et glass. Så er det bare å steke de på bakepapir i 10-12 minutter. (De vokser noe enormt mye altså) Etterpå kan man pynte de med melis eller andre ting, og spise dem.

Elise tok seg tid til å ta bilde tilogmed.

Men, vær advart - man kan bli gal av disse sconcsesc'ene, vannkrig og veldig meningsfylt blogging er kjente bivirkninger. Man kan ende opp som disse galningene Eline og Anders.

6 kommentarer:

Synneopsis sa...

Morsomt at det står "Hele [tall] kommentarer" =)

Merkelig oppskrift:P

Ordb.: defill

Elise sa...

Kjempekoselig :D:D
Snconesa var jo veldig gode, og så må jeg si det var et veldig fint bilde :D

Kristine sa...

sconensene så veldig gode ut altsåå, tror jaggu jeg skal prøve å lage de ein gong (:

Eline sa...

det nederste bilde der taler for bivirkingene tror jeg! IKKE SUNT!

Kristine sa...

disse orbekreftelsene dine både forvirrer og fascinerer meg... quitilar, for eksempel...hva er det liksom?! jeg tror det er det latinske ordet for det engelske ordet quit som forøvrig betyr STOPP på norsk..

Elise sa...

Og så må jeg legge til at jeg synes bivirkningene var veldig godt forklart, bare legg til laging av noe spesielle headere.

o= rosiv. Hm... Enten en oppmuntring til Siv om at hun skal ro, eller så er det bare en av oss som har prøvd å skrive rosin.