søndag, april 12

Un clown et un saxophone

Ballade, Henri Tomasi (1938)
Sur un vieux thème anglais, long maigre et flegmatique
comme lui
un clown raconte son histoire spleenétique
à la nuit.
L’ombre de son destin, le long des quais zigzague
et le goût
de mégot qu’en sa bouche ont pris de vieilles blagues
le rend fou.
Fuir son habit trop large et sa chair monotone
en n’étant
entre la joie et la douleur, qu’un saxophone
hésitant !
Son désespoir, au fond d’une mare sonore
coule à pic.
Et le clown se résigne à faire rire encore
le public.

Diktet stykket jeg skal spille i NM er skrevet etter. En melankolsk klovn. Da vet jeg hvor jeg har det iallefall. Fiiiine diktet.

Nå har jeg sitti å hørt på altfor mange gode og dårlige saxofonister på youtube, jeg velger å tro at jeg lærer noe av det. Iallefall får man motivasjon til å øve, og ideer. Så nå skal jeg bruke mesteparten av denne dagen til å bli bedre enn de dårlige på youtube, nei, bedre enn de aller beste. Man må jo ha høye mål? Og det er jo tross alt mindre enn en uke til NM. (bare å komme å høre på alle oss, hihi, Norges Musikkhøgskole - på lørdag) Akkurat nå får leksene vente, man må prioritere litt en gang i blant. Jeg kan faktisk ha litt selvdisiplin og være litt seriøs en gang i blant jeg også, altså. Eller kanskje ikke. Hva prioriterer du?

3 kommentarer:

Kristine sa...

hihi :D (nå kommenter jeg altså)..prioritering er viktig og det er bra at du har fått deg litt selvdisiplin (da kan du jo lære meg hvordan du klarte det)...Hva prioriterer jeg? jeeeeeeg prioriterer hannah montana og keiserens ny skole, fremfor sånne ting resten av samfunnet mener jeg burde gjøre...

Elise sa...

Jeg prioriterer viktige ting som å lese bloggen din f.eks :P

Jørgen sa...

Jeg også!!!!!!