mandag, mai 25

Copenhague

Jeg kommer til å bli dansk. Litt mye Danmark denne helga, og altfor mye buss med varmeovner som ikke kunne slåes av! På fredag skal jeg og Aina til Danmark også. Og i sommerferien, og jeg skal sannsynligvis flytte dit etter videregående en gang også. Men først hybel!

Nå har skolen bestemt seg for å drepe oss, samfunnsfagsforedrag og naturfagsprøve som er altfor stor, spesielt siden jeg ikke kan noe som helst om proteinsynteser og mitokondrier og tymin og adenin og kloning og kjemiske formler og slikt, vi har matteprøve på fredag med derivasjon og funksjonslinjer og alt jeg ikke forstår (jeg mener, f(x)=3x^2-5x^4-32 er f'(x)=2*3x-4*5x^3 ?!) og muntligeksamen snart og geografiekskursjoner med rapporter og gymundersøkelser, for ikke å snakke om årsprøve i musikkhistorie/musikkteori/komposisjon/harmonilære/dirigering/intervaller/diktat/rytmer/analyse på BarrattDue i morra, og jeg har fått tre nye stykker jeg må lære meg utenat om ikke så altfor lenge, og de er litt for tekniske og fine og moderne og fantastiske alle sammen. Jeg lurer på hvordan jeg kommer til å få tid til alt.

I helga har vi spilt masse og det blåste så mye og var så kaldt når vi spilte konsert og det var ikke mange publikum og gitaristene fikk strøm bare de rørte strengene og notene blåste rundt og Stacy hørte ikke bandet når hun sang og jeg og Aina sang og vi sov på en diger supermyk tjukkas, i en diger gymsal. Flott. Også fant jeg ut at jeg er den eldste i storbandet, av 20 stykker er jeg eldst! Kjempeskummelt!

Finfine huskekarusellen i TivoliPhotobucket
Lille rare DPhotobucket
Pusepusene ville spise en megaduePhotobucket
Jaaa, jeg liker speilrefleksen til AinaaPhotobucket
Jeg må virkelig få kjøpt meg speilrefleks selv, jeg merker at jeg begynner å mislike mobilkameraet mitt for mye.

Har dere det like ille på skolen for tiden ?(og alt for mye stress og press og ansvar overalt)

3 kommentarer:

Aina sa...

Skole er noe driit! naturfagprosjekt, RLEprosjekt, prøver jeg glemer, franskprøvemuntlig..(årsprøve på BD).. Skolen har bestemt seg for massemord tror jeg!
åå fiiine karusellen som gikk kjeeeempe høyt ♥
Lykketil på alle prøver og sånt daa'aa♥

Synneopsis sa...

Fint at du blogget, jeg er nemlig avhengig av å ha blogger å lese. for å distrahere meg selv. Spesielt siden skolen prøver å ta livet av meg og. I morgen er det prøve i gym (3 ordenlige kapitler og om tre sporter), på onsdag er det prøve i to geografikapitler, og jeg kan ikke en gang glede meg til fredag, for da er det en megagigantisk prøve i naturfag. Men nå ødela jeg det fine tallet mitt med 111 kommentarer på din blogg. Jaja, får vel heller satse på 222. Håper du overlever uken! :) Nå må jeg ha søvn, a very much underestimated drug.

Elise sa...

Vi har ikke noe stress faktisk.
2 foredrag og en prøve (som nesten ikke teller noe) igjen i hele år :D
Danmark er fint, dit skal jeg også i sommer :D