tirsdag, september 22

Après l'école, quoi?

Jeg har liksom alltid visst at etter videregående skal jeg til Danmark, Århus, Det Jyske Musikkonservatorium, hvis jeg kommer inn selvfølgelig. Hvis ikke, enten Norges Musikkhøgskole eller Høyskoleavdelingen på BarrattDue. Eller Toneheim. Nå har jeg veldig lyst til å gå på Toneheim, musikkfolkehøyskole i ett år! Men så tenker jeg at hvorfor ikke bare satse alt på å komme inn i Danmark med en gang? Men det er jo også det å flytte til Danmark, ett nytt land, bare nye folk, og sånn. Og alle jeg kjenner her får jeg jo nesten ikke sett. Det er vel ikke sikkert jeg ser så mange av de uansett hvor jeg gjør av meg, for mange reiser jo overalt etter vgs uansett, ikke? Nå har jeg lyst til å dra til Frankrike i noen år også. Men det er bare småteite saxofonprofessorer der egentlig.

Jeg har sitti her og brukt mattetimer og filosofitimer og fransktimer på å lese om høyskoler og folkehøyskoler og egentlig blir jeg bare mindre og mindre sikker på hva jeg vil. Vil jeg i det hele tatt bruke resten av livet på musikk? Egentlig er det jo det jeg vil mest av alt, og hva skal jeg ellers bli? Kan aldri se for meg megselv som lege eller frisør. Jeg kan aldri bestemme meg for noe heller, har ennå ikke bestemt hvilken linje jeg helst vil gå på videregående, men det er jo ikke så mye å gjøre med nå lengre.

Hva tenker dere? Hva skal dere etter videregående?!

4 kommentarer:

Aina sa...

Jeg er enig og har faktisk tenkt på akkurat det samme i det siste, det er fristende å ta et mindre yrke, men hallo, hva annet enn saxofonist kan man bli når man allerede har satset så høyt? Men det kan jo hende du ombestemmer deg og det er ingen som klandrer deg for det.

Anders sa...

Hmmmm. sånn har jeg tenkt og Veronica. Og jeg tror det er viktig at du tenker deg om=)
Jeg har vært helt nede i kjelleren mens jeg har tenkt på det der i sommer. Men heldigvis har jeg funnet ut at det i alle fall ikke skader å prøve. I Norge har man nemlig mulighet til å velge på nytt om det ikke funker slik man håpet. Jeg skal i alle fall prøve meg på musikken, og om det ikke er det jeg vil alikevel,så har jeg jo ikke ødelagt livet mitt.
Og tenkt, du har over 1år igjen å tenke. Og om du finner ut om musikk ikke er det du vil, så gjør jo det ingenting =)

Synne Helene sa...

Jeg skal bli noe etter vgs, har lyst til aa studere i England kanskje.

Jørgen sa...

Etter videregående skal jeg bli masse rart. Eller ingenting. Forfatter, kanskje?
Og du kan bli hva du vil din smågærne skrulle. Og da mener jeg; hva som helst. You're truly amazing!

Og Martine lo så godt av ordbekreftelsen at jeg må ha med hva den er

kyllini

Håper du har en fin dag ♥