fredag, september 11

Je veux!

Jeg vil ut. Jeg vil ikke sitte alene her inne. Jeg vil ha fine klær og fint hår og kamera og jeg vil sykle til en fin liten gresskledd bakketopp med et stort fint tre på seg sammen med vin og jordbær med sjokoladetrekk og telys og tepper! Og bare sitte der å ha det fint helt til det blir altfor kaldt og mørkt og gresset begynner å få dugg på seg og stjernene lyser.

Jeg har akkurat spilt helgas første konsert, jeg og Aina var solist på Flower Duet fra en opera som jeg ikke husker hva het nå, sammen med lærerorkesteret på festivalen, som siste nummer på åpningskonserten. I løpet av konserten rakk jeg å være altfor filosofisk og tenkte omtrent gjennom hele livet mitt. Alt fra om jeg skal fortsette å ha pannelugg til om jeg faktisk vil bli musiker. Konklusjonen var vel egentlig at ting er ganske så fine som de er nå, og hva skulle jeg ellers blitt?!

Også følte jeg meg plutselig litt alene når jeg kom hjem til helt tomt hus og hadde planer om å øve til konserten i morgen. Men jeg fungerer dårlig helt alene har jeg funnet ut. Og jeg elsker virkelig å sitte her i min egen selvmedlidenhet. Fine sangen. Og Kristine med gule og lilla ben

2 kommentarer:

Synne Helene sa...

Hei! Jeg skriver til deg her istedet for aa sende deg en lang facebookmail. Her greier jeg i det minste aa holde meg litt kortere. Kan du ramse opp en del minimiljoetiltak? Jeg skriver en liten artikkel i Journalism-klassen min,og tenkte jeg skulle klage litt paa at ingen bryr seg om miljoet. Men plutselig saa kunne ikke jeg komme paa noen av de tingene alle skal kunne greie aa gjoere i hverdagen. Det eneste jeg kom paa var aa skru av lyset naar man forlater et rom, dusj kortere tid, skru ned varm og resirkuler! Hjelp meg gjerne med aa komme paa flere. :)

Thea sa...

Regina Spektor har mange fine sanger. Liker den CDen