onsdag, september 16

Un roi homosexuel?

Bilde ville bare være med fordi det var fint, og innlegg uten bilder kan bli trist. Også elsker jeg det.

Mathilde og jeg har funnet tidenes spørsmål. Hva gjør man hvis en tronarving er homofil? Hvis kronprinsen gifter seg med en mann, eller kronprinsessen med en kvinne? Ville vi da fått to dronninger eller en konge og en prinsgemal? Greit nok det. Men hva med neste arving, hvis de adopterte eller dronningen ble kunstig befruktet? Man vil jo ikke ha uekte barn på tronen, så hvem blir neste i arverekkefølgen da? Monarki er spesielt, man har vel ikke egentlig lov til å være homofil engang. La oss håpe Ingird Alexandra er lesbisk, så vi får sett hva som skjer i praksis.

Hva tror dere?

8 kommentarer:

Sigrid sa...

Jeg tenkte først at hvis det var en kvinne, kunne hu jo få kunstig befruktning. Da er det jo kongelig blod i tronarvingen, så det bør de jo godta! Men det store problemet derimot er hvis det blir en mann! Da stopper jo kongefamilien opp. kanskje en fetter eller no kan komme og ta over? ... uansett kan vi trøste oss med at det ikke er vi som skal finne ut av det. JA vi får håpe Ingrid Alexandra er lesbisk. Jeg gleder meg til å se hva som skjer

Thea sa...

Hvis det faktisk hadde skjedd, hadde nok Ingrid Alexandra lagt opp til en avstemning, også hadde monarkiet gått under og vi hadde fått en president.

Men hva om Ingrid Alexandra gifter seg med en norsk-pakistansk gutt for eksempel. Ungen deres kommer til å ha utenlandsk utseende. Kommer det til å godtas? Jeg er ikke sikker...

Kongehuset altså..

Aina sa...

Genialtgenialt! har aldri tenkt på det og da gleder jeg meg til å se hva som skjer altså.
sv: tennissokker- Therese sa at tennissokker var gode å gå i åsså sa jeg at jeg aldri hadde hatt det for jeg har aldri spilt tennis.
og beklagelig; fordi noen dødde og vi er overlykkelige for å ha enekstgra fritime! :)

Kristin sa...

sv. jaa, det er du vettuu :D hehe
har du kjøpt togbilett? skulle man møte opp 9 hvis man ikke hadde billett? :)

Eirin sa...

wow, det hadde vært utrolig interessant ja!

Anonym sa...

La oss håpe at frøken Ingrid Alexandra er litt rebellsk og ikke så opptatt av hva som er "riktig" så kanskje vi får noen morsome/interessante episoder =D

Synneopsis sa...

Jeg tipper det står noe om at høyheter ikke kan være homofile, i Norges lover. Eller så står det at de MÅ gifte seg med en av motsatt kjønn. Hvis Ingrid Alexandra skulle vise seg å være homofil kan hun bare velge å ikke bli dronning, og så blir det nestemann i arverekkefølgen som tar over. Selvom jeg er for å droppe konger og dronninger og bare ha en statsminister. Hva skal vi med konge/dronning uansett? Kan vi ikke bare la statsministeren ta over vinkingen på 17. mai, eller ansette noen representanter som er billigere i drift?

Vilde Kristine sa...

Hm har jeg aldri tenkt på. Men det var jo et genialt spørsmål.
Må desverre si det samme som Synne, at jeg faktisk tror de ikke har lov. Det er jo i mot menneskerettighetene, men det er jo ikke en menneskerett å være kongelig, så de må nok ut av arverekka hvis de blir det.