fredag, desember 25

Noël noël noël

Jul er rart. Man spiser og spiser og får gaver og blir feit og trøtt og sliten, og glad. Nesten litt lykkelig, alt er fint, nemlig. Nå snør det også, snø er fint. Og mamma er søt, hun turte ikke å drikke to slurker 6% vin en halv dag før hun skulle kjøre hjem fra hytta. 1. juledag er en slik begivenhetsrik dag der man ser på Bergensbanen minutt for minutt i sju timer, og sitter uten sminke og går hjem i snøen barbeint fordi man ikke gidder å kle på seg ordentlig - skal jo bare hjem fra hytta, det er jo varmt i bilen?

Jeg gidder ikke å ramse opp alt jeg fikk, men jeg fikk iallefall skøyter med pels på av mammaen og pappaen min. Så nå kan jeg være liten jente på skøyter igjen.

På julaften (juledagen? det er da virkelig ikke aften klokka halv tolv om dagen) spilte vi kort, vi, hos farmor, og jeg tenkte å blogge verdens styggeste bilde av fetteren min også, men det var så stygt at det ikke gadd å laste seg opp, lucky. (ikke legg merke til at jeg har på meg skjerf inne i supervarmen og at jeg har en megaskulder og en stroppeløs kjole som likte å falle av, og at håret mitt er klipt og sånn)

Også spilte jeg i kirken og saxen slo til leppa mi så den sprakk og jeg begynte å blø. Superkoselig. Så da ble det ikke noen flere bilder av meg den kvelden, og det var søstra mi som kasta seg over speilrefleksen (som jeg aldri fikk levert tilbake til skolen før ferien) og hun tar bare bilder av stygge ting uansett.

Broren min er søt og kjekk, og frekk, og forelska i Jørgen og julegaven han fikk, og kalte den Mylove. (visste ikke at førsteklassinger lærte så mye engelsk?!)
Og når jeg kom hjem i dag fant jeg tre gærne søte pusebebizzer som ville spise meg opp og bruke meg som klatrestativ.
Men nå sover de bak ryggen på meg istedet
og i dag spiste jeg verdens fineste frokost, påskeegg! mormor er søt.

Nå gleder jeg meg til nyttårsaften, og fyrverkerisalg før nyttårsaften, jeg liker å tjene penger, og jeg elsker fyrverkeri, og slikt. Ikke det at jeg aner helt hvor jeg skal være på nyttårsaften ennå, men det skal ta av. Seriously, jeg gleder meg.

6 kommentarer:

DB sa...

jeg liker håret ditt av det jeg SER. skal avgi min endelige dom etter ferien!

og du er teit og bæsj som spiser påskeegg nå, fordi jeg får jo ikke tak i det!!

Synneopsis sa...

Så koselig det høres ut!

God jul!

eirinsurr sa...

eg håper du skal feire nyttårsaften med meg! :D

Aina sa...

GOd juuuul! og liker bildene!
teiting som spiser påskeegg!

Jørgen sa...

Jeg savner deg, lille klegg!
Og når det er Tjukkebo igjen skal jeg ta mangemangemange fine bilder av deg med det nye speilreflekskameraet mitt (som jeg elsker!). Hihihi

Også MÅ jeg fortelle hva jeg fikk av Jonas, Stine og Mats for det er den mest geniale vi-mobber-deg-fordi-du-er-homo-gave. ÅH, du kommer til å dø.

Bare så du vet det så har jeg omsider blitt fullstendig avhengig av bloggen din. Du skriver så fint og levende og.... bra? Og hahahahaha jeg ler av lillebroren din i hundre tusen år hehehe jeg ler ser du det? Og nå er det grusomt sent og jeg fikk veldig lyst til å se Sex and the City. Men uten deg? Nei... Vi får ha det til gode i romjula. For nyttårsaften blir WICKED. jippi jippi jej jippi jippi jei jeiii. ehhh

Lange, flate kommentar. Alt i alt; jeg savner deg. Og det er så fint å endelig se deg helt, med mine egne øyne, at du er deg. Herlige, evige Veronica. Akkurat nå.

Hjelp, nå er jeg litt redd. For meg selv. Eh, eh, nothing else I can say.

JO! 13 dager til jeg er atten! UUUUUÆÆÆÆÆÆ

Julenuss

Elise sa...

God jul ♥
og å se på bergensbanen minutt for minutt er kjempemorsomt :v
Og jeg gleder meg til nyttårsaften jeg også, selvom jeg ikke ANER hvor jeg skal være.
Og så gleder jeg meg masse til å se hvordan du ble på håret :D