fredag, mai 28

futur

åh, tenker bare fremtid. nesteår.

jeg er nok kanskje verdens mest ubesluttsomme menneske. i dag tidlig fikk vi megastrømregning igjen, og da tenkte jeg litt at kanskje jeg bare må bo hjemme neste år, må. egentlig har jeg ikke noe lyst til å gå på denne skolen neste år engang, akkurat nå har jeg mest lyst til å bare flytte til danmark med en gang, så fort som mulig nesten. for etter årsprøven på barratt due i går så har jeg lyst til å spille saxofon alltid, heletiden, nesten så jeg har lyst til å ta hele neste år som privatist og bare øve øve øve øve og bli superflink og få til alt og spille tusen konserter og vinne hundre konkurranser. også tenker jeg litt, hvorfor går jeg allmenn og ikke musikk?!

men jeg har nok kanskje mest lyst til å bare bo i en fin leilighet med masse noter og musikkinstrumenter og te og blomster og vin og papirfugler i taket og såpebobler og kjoler på veggene, sammen med musikken og tebesøk, og bare overleve skolen samme hvor kjip den er, for det kunne kanskje ikke vært sååå mye bedre uansett om det var musikk eller danmark eller ikke?

2 kommentarer:

Elise sa...

Overlev neste år da, og sykle til toneheim en gang i uka for å besøke meg. :D

Jørgen sa...

haha, du er søt da. men nå skal jeg være litt kynisk og si at jeg har hørt det der tusen ganger før. og du faller alltid tilbake i samme vaner og rutiner. plutselig er det noe annet som tar oppmerksomheten din, og du rekker ikke å tenke på saxofonen på flere uker. vi er litt sånn. jeg kjenner også at jeg vil spille for alltid etter enhver vellykket konsert. men slik er det ikke. ikke med oss. selv om denne gangen sikkert er annerledes? ja? la oss si det. nå er det annerledes.

og heldige meg har drømmehybel ved siden av togstasjonen, med en hippie og en bråkete fyr til nabo, i en blokk, og masse noter, men forhåpentligvis ikke kjoler på veggen. kanskje sommerfugler i taket, da, ja, tror det. eller. hems, i det minste. ♥

og forresten: jeg er helt sinnsykt sint på den strømregningen. 6600 kr, wtf. da jeg flyttet inn forventet jeg ingen strømregning i det hele tatt, husker du. jeg liker strømregning _med_ i prisen. åh jeg er så lykkelig, så nå mangler det bare at frelsesarmeen ringer på.

hihi ♥

(jeg er visst bare dét oppkommet av lange kommmentarer, jeg)